dijous, 23 de març del 2017

JABALÍ-TOIXÒ 2017

Aquest any sí s'ha pogut tornar a organitzar la mítica Jabalí-Toixò que organitza els bombers G.R.A.E. de la Seu d'Urgell.
Al contrari del que es podia esperar les últimes setmanes ens hem llevat amb un dia totalment tapat ja que durant la nit havia començat a nevar una miqueta.
A les 9:00 començàven a arribar els corredors a la zona del Pedrò de La Molina (Alabaus) i els organitzadors i traçadors estàven preparant tot el circuit.
A les 11:07 s'ha donat la sortida després d'un breu briefing explicatiu: primer sortien els Jabalís o els que duien el dorsal color blau i feien una primera pujada fins a dalt dels Alabaus, a la baixada donaven el relleu just en la sortida als Toixons i així fins a completar 3 voltes cada un.
Han participat un total de 18 equips masculins, 2 equips mixtes i 1 equip femení.
El Dani León i el Pere Serral són els que han completat més ràpid el circuit en un total de 1h. 35 min.
Després, dinar en el Xalet-Refugi U.E.C. on s'ha fet el repartiment de premis al primer equip masculí, el primer femení i als últims.












Com sempre la cursa ha estat be, però molt millor la convivència i el bon ambient


















entre tots els participants.
Gràcies als GRAE, Guardia Civil de Muntanya, Agents Rurals, Mossos d'Esquadra de Muntanya i a tots els corredors en general per fer-ho possible i pel bon rotllo.
L'any que ve més!





CLASSIFICACIÓ

15.- PERE SERRAL-DANI LEÓN:                              12:42 
20.- XAVI ZAPATER-REIXACH                                  + 30"
14.- JORDI RIERA-JORDI URÓ                                  + 3'
11.- JOAN FREIXA- FERRAN B.                                + 7'28"
7.-  JOSE LOZANO-JUAN ANTONIO                        + 14'25"
13.- ISAAC-SERGI GOMÀ                                          + 15'03"
8.-  XAVI ROCA-JUST SOCIATS                                + 17'23"
5.- ANGEL PRAT-JOAN                                               + 19'43"
1.- ENRIC GALOCHA-MARÇAL ROCIAS                + 20'43"
10.- PERE PLANAS-JORDI RIURO                            + 23'25"
19.- CARLES TORNE- ANNA BULLICH                   + 24'11"
21.- IGNASI PINYOL-ALBERT M                              + 30'36"
18.- XAVI GUILLAMÒ-OLGA JULIÀ                        + 35'
16.- JAUME-ORIOL                                                      + 35'25"
3.-  MIQUEL FLORES-CARLES B.                             + 35'53"
12.- GUYLANDEN-JORDI PRAT                                + 39'10"
2.-  MARC ROCAESPANA-ENRIC NADAL              + 40'43"
9.- ROBERT FUSTER-JAUME VILARÓ                    + 48'45"
6.- JAUME REIG-TONI PARDO                                  + 50'05"
17.- ARACELI SEGARRA-MONICA VALLS             + 1 03' 45"
4.- QUICO SOLER-RICARD                                        + 1 08'10"










dimecres, 29 de juny del 2016

UN DIA A DORRES: "ERMITA DE BELL-LLOC"

Volem fer una proposta familiar per a passar tot un dia en la bonica localitat de la Cerdanya Francesa de Dorres.
Quan som a Bourg-madamme hem de seguir direcció Andorra, quan som al poble d'Ur trobarem un trencall a la dreta que ens indica Dorres. Podem aparcar en la plaça del poble just al costat de l'esglèsia o seguir fins el parquing petitó que hi ha per pujar cap a l'Ermita de Bell-lloc.

L'excursió fins a l'Ermita de Bell-lloc és curteta, just al final té una mica més de desnivell i si la fem a l'estiu és recomanable anar ben preparats per prevenir el sol perquè només hi ha bosc en la primera part.
Per fer la pujada pot ser que triguem 1 h. o una miqueta més si anem amb nens.
L'Ermita es pot visitar també per dins però el millor són les vistes de la vall que podem veure des de dalt.
La baixada es pot fer pel Coll de Jou i així haurem fet una travessa circular i no repetim el mateix camí de baixada.

Quan tornem a arribar al poble podeu buscar tresor de geocaching que està molt proper a l'esglèsia, als nens els encanta.

Actualment al geocaching hi ha tresors que es poden trobar sense cost addicional i altres que has de pagar una quota. En aquesta zona hi ha diferents tresors que s'han de pagar però el del mig del poble de Dorres és dels gratuits.

Per acabar una bona jornada recomanem anar als Bains de Dorres abans de marxar del poble. Una estoneta de relaxació en uns banys romans al aire lliure



on podem veure un paisatge excepcional.
Estan oberts fins les 19:00 h. i els preus són de 5 € els adults i de 3,50 € els nens entre 3 i 11 anys.

Aquí un petit video resum de la jornada:
https://www.youtube.com/watch?v=gdKaDXv0R0M

dimecres, 4 de novembre del 2015

TALLER DE PANELLETS I CASTANYADA 2015



Us deixem una petita crònica i les fotos del Taller de Panellets que vam fer el Dissabte 31 d'Octubre.

Una vintena de nens van participar en l'activitat que aquest any va estar presentada per l'Erola, el Gil i la Xènia.
Després de rentar-se les mans van començar a treballar tota la massa per acabar fent panellets de coco, cacao, ametlla i codonyat de la casa.
Vam passar una bona estona i vam escoltar cançons de tardor mentre s'acabaven de coure els panellets al forn.

Moltes gràcies a tots els que vau venir, nosaltres també ens ho vam passar mooooolt bé!!!!

Després al vespre vam celebrar la castanyada amb tots els que estaven sopant al Xalet, vam tenir una torradora de castanyes de luxe dissenyada pel Jose Molina que ens la va deixar i ens va anar molt bé. I vam menjar els panellets (no els dels nens), els que havíem preparat nosaltres el dia abans, tot regat amb una mica de moscatell.

Ara a esperar l'any vinent per a tornar-ho a repetir.










dijous, 22 d’octubre del 2015

TROBADA SOBRE BOLETS OCTUBRE 2015


El passat 10 d'Octubre vam fer la que ja s'està convertint com a tradicional Trobada de Bolets i la seva cuina.

A les 10 del matí, qui va voler va venir al Xalet per sortir amb els cistells cap a diferents zones de la Molina a fer la recol.lecta. Els més experts van ajudar a els que s'iniciaven en l'afició.

Cap a les 14:00 tothom va venir a dinar, tant els que havien estat caçant bolets a la Molina, com els que venien de Saillagosa o altres zones de la Cerdanya.

En total una taula de més de 30 persones preparades per a degustar el primer menú que havíem preparat per a la degustació de diferents espècies de bolets. Carpaccio de ceps amb pinyons, lasagna de bolets i butifarra amb barreja de bolets.

Cap a les 17:00, a la sala polivalent, entre tots vam classificar totes les espècies trobades ajudats per a diferents fitxes i llibres. Vam aprendre coses concretes de les diferents espècies i vam descobrir  que el conegut rovelló pot tenir fins a 4 varietats diferents cadascuna amb les seves particularitats.

El resultat va ser que aquest any hem aconseguit classificar 47 espècies trobades totes a la Cerdanya.

Per acabar la festa un sopar de "platillo" amb empanadilles de ceps, amanaida de camagrocs, angules de muntanya (fet també amb camagrocs), sopa de fredolics.

Moltes gràcies a tots per compartir aquesta jornada amb nosaltres esperem poder continuar organitzant-les els propers anys.











divendres, 2 d’octubre del 2015

TROBADA SOBRE ELS BOLETS I LA SEVA CUINA 2015

El proper 10 d'Octubre tornem a organitzar la II Trobada sobre els bolets i la seva cuina, destinada a donar a conèixer aquest apassionant món.

El programa serà el següent:
Trobar-nos al Xalet-Refugi U.E.C. a les 10:00 del matí i decidir on anar a fer la recollida d'espècies (proposarem  varies zones).
La idea és recollir tots els bolets que es trobin, siguin bons o dolents perquè a la tarda es classificaran conjuntament (s'han de recollir tant els coneguts com els que no i tan els comestibles com els que no).

Tornada al Xalet U.E.C. abans de les dues per a degustar el primer àpat tot a base de bolets.
Després del dinar i la sobretaula, a la sala polivalent classificarem tota la collita trobada i en farem una exposició explicant les propietats dels més importants i els comestibles o tòxics.

Després farem la presentació de l'aplicació "mushtools" una aplicació per a mòbils que té moltes possibilitats d'ús per a tots aquells aficionats al món dels bolets.


A partir de les 20:30 sopar al Xalet amb plats i receptes de la cuina del món dels bolets.

S'entregarà a tots els participants un recull de les receptes i dels plats cuinats a base de bolets en els dos àpats i s'explicaran les diferents receptes a qui vulgui.

Per a tots aquells que es quedin fins diumenge, després d'esmorzar poden tornar a aprofitar per recollir totes aquelles espècies comestibles i marxar carregats cap a casa.

Molt important: no ingeriu cap bolet fins a fer-ne el reconeixement al Xalet i feu-ho amb el màxim cura i respecte al entorn.

Preus:
-  53 € (el preu inclou trobada + dinar + sopar + dormir + esmorzar)
-  38 € (el preu inclou trobada + dinar + sopar)
-  47 € (el preu inclou trobada + dinar + sopar + dormir + esmorzar per a socis U.E.C.)


Podeu fer les reserves al telèfon  972 14 51 07  /   646 74 46 69
O al mail info@xaletuec.com




divendres, 12 de juny del 2015

@vcuf 2015

Estem just enmig de la celebració d'una nova edició de la Volta Cerdanya Ultrafons 2015. Des de l'any passat l'organització de diferents competicions dura més d'una setmana. El cap de setmana passat van començar les primeres competicions.
La nostra participació va ser el dissabte a la Sumant Capacitats en un circuit d'uns 6 km. a Llívia. D'una banda vam col.laborar en l'avituallament que hi havia al mig de la cursa i d'altra banda el Gil, que ja la va córrer l'any passat, va fer tot el recorregut en menys de tres quarts d'hora
El diumenge a Bellver es va realitzar la Marxa de Nordic Walking. I a la mateixa hora i també desde Bellver començava la Mitja Marató de Cerdanya de 21 km. que acabava a Talló.

El dimecres a Talló es van realitzar les curses infantils on el departament d'esports del Consell Comarcal i el Joel de Bellver ajudaven en la seva organització. Va ser una tarda amb pluja però els nens de Cerdanya no es van arronsar ni un moment i van córrer com uns campions. L'Erola va córrer 1 km. que era el circuit de la seva categoria.

I el Marçal ajudat pel Josep, el Genís i la Isa estan fent una bona part del marcatge de la Volta Cerdanya Ultraresistència. No ha estat gaire bona setmana per marcar i s'han mullat força però al final han aconseguit acabar-ho per a que aquesta nit els corredors puguin disfrutar.

Aquest cap de setmana podeu gaudir de les curses que falten:
La Volta Cerdanya Ultraresistència de 120 km comença avui a les 00:00 a Alp.
Demà dissabte a les 9:00 a Ger comença la Cursa Popular de 15 km i el diumenge la última de les curses, la Marató de Cerdanya de 42 km. que comença a les 7:30 a la Tour de Querol i on el nostre fill adoptiu, que l'any passat va fer 4rt, intentarà anar a per totes!!
Totes les curses d'aquest cap de setmana acaben a Puigcerdà, acosteu-vos a animar als campions!

Esperem que el temps respecti als corredors i tinguin unes curses tranquil-les.

Sort a tots!!