dimecres, 29 de juny del 2016

UN DIA A DORRES: "ERMITA DE BELL-LLOC"

Volem fer una proposta familiar per a passar tot un dia en la bonica localitat de la Cerdanya Francesa de Dorres.
Quan som a Bourg-madamme hem de seguir direcció Andorra, quan som al poble d'Ur trobarem un trencall a la dreta que ens indica Dorres. Podem aparcar en la plaça del poble just al costat de l'esglèsia o seguir fins el parquing petitó que hi ha per pujar cap a l'Ermita de Bell-lloc.

L'excursió fins a l'Ermita de Bell-lloc és curteta, just al final té una mica més de desnivell i si la fem a l'estiu és recomanable anar ben preparats per prevenir el sol perquè només hi ha bosc en la primera part.
Per fer la pujada pot ser que triguem 1 h. o una miqueta més si anem amb nens.
L'Ermita es pot visitar també per dins però el millor són les vistes de la vall que podem veure des de dalt.
La baixada es pot fer pel Coll de Jou i així haurem fet una travessa circular i no repetim el mateix camí de baixada.

Quan tornem a arribar al poble podeu buscar tresor de geocaching que està molt proper a l'esglèsia, als nens els encanta.

Actualment al geocaching hi ha tresors que es poden trobar sense cost addicional i altres que has de pagar una quota. En aquesta zona hi ha diferents tresors que s'han de pagar però el del mig del poble de Dorres és dels gratuits.

Per acabar una bona jornada recomanem anar als Bains de Dorres abans de marxar del poble. Una estoneta de relaxació en uns banys romans al aire lliure

on podem veure un paisatge excepcional.
Estan oberts fins les 19:00 h. i els preus són de 5 € els adults i de 3,50 € els nens entre 3 i 11 anys.

Aquí un petit video resum de la jornada: