dimecres, 21 de gener del 2015

TANCA EL PARC DE BOMBERS VOLUNTARIS D'ALP

Des de la setmana passada el Parc de Bombers Voluntaris d'Alp ha tancat les seves portes.
Com a veïns de La Molina la situació ens sembla molt i molt greu. D'entrada per a qualsevol incident que succeeixi en el nostre veïna, com problemes en el carretera o xemeneies enceses, perquè arribi el camió dels bombers trigarà com a mínim un quart d'hora o vint minuts més del que estava fins ara.

El més trist és que s'hagi arribat a aquesta situació degut a la precarietat en la que està el Parc de Bombers. Porten reivindicant poder treballar amb uns mínims des de fa molts i molts anys, i sempre el mateix promeses de diferents consellers, de diferents ajuntaments .... Això sí, sempre es quedava  només en promeses fins arribar al punt que s'ha tancat el Parc perquè no tenen uns mínims.

Els Bombers Voluntaris d'Alp han fet una carta explicativa i demà Dijous dia 22 de Gener del 2015 a les 20 h. faran un comunicat a tot el poble explicant els motius de tancament i perquè de moment s'han vist obligats a deixar de prestar els serveis.

Carta del Cos de Bombers d'Alp:

"El Cos de Bombers d’Alp, va ser fundat l’any 1975, ara farà justament 40 anys. Des de
llavors i gràcies a la voluntat i esforç de tots els membres del Cos sempre s’ha intentat
aconseguir tot el material i els mitjans necessaris per poder desenvolupar la feina
pròpia d’un parc de bombers amb les màximes garanties de seguretat i eficàcia.
Els primers temps, que no pertanyíem a la Generalitat de Catalunya, el material i
vehicles els compraven nosaltres mitjançant els diners que es podien recaptar de les
festes, quines, loteries, etc i que els pobles del voltant col·laboraven, als quals estem
molt agraïts. L’Ajuntament d’Alp ens va cedir el local en que estem actualment i mica
en mica ho vam anar adequant a les necessitats que teníem, algunes vegades, cal dirho,
amb alguna que altra discussió amb l’Ajuntament de l’època.
Quan passem a pertànyer a la Generalitat de Catalunya, la situació canvia en el sentit
que el material i l’equipament ens ho subministra el Servei d’Extincions d’Incendis, no
sense, també cal dir-ho, els seus estira i arronsa. Per exemple, l’actual camió IVECO,
es va comprar gràcies als ajuntaments d’Alp, Das i Urús i desprès es va cedir al
Servei. Cal dir també que tots els ajuntaments Alp, Das, Urús, Fontanals, Prats,
sempre en la mesura de les seves possibilitats ens han ajudat. La historia i cronologia
dels fets durant aquest 40 anys, es extensa i difícil de resumir en poc temps.
Les situacions evidentment van canviant, i actualment els Cossos de Bombers
necessiten unes eines, equipaments i coneixements cada vegada més importants, tant
es així, que per entrar de bomber voluntari actualment es necessita al voltant de 2 o 3
anys de cursos i pràctiques, i això si hi ha convocatòries, si no un aspirant a bomber
pot estar més o menys set anys en ser-ho, això demostra que els bombers voluntaris
tenen unes ganes i vocació de ser-ho molt importants. Tot això implica una sèrie de
canvis necessaris per poder desenvolupar la tasca de bomber que nosaltres hem
reclamat reiteradament, tant a la Direcció General com a l’ajuntament d’Alp, sobre tot
en lo que fa referència al del Parc de Bombers, local que avui en dia a quedat petit i
obsolet. Mai s’ha demanat res en especial, únicament un local adient a les necessitats
actuals i futures dels Bombers d’Alp.
Es per això que el 14 d’abril de 2014, vàrem tenir una reunió per tractar entre altres
temes, el del local ja que tothom sempre ens a promès moltes solucions però encara a
dia d’avui ningú a fet cap pas.
En aquesta reunió es va acordar fer una instància a l’ajuntament d’Alp, registrada amb
el número 1-2014-000425-1 de data 17/04/2014 donant un termini fins el dia
30/04/2014 per què algú ens dones resposta a les nostres peticions i un compromís
seriós de solució al problema del parc. Desprès de reunir-nos dies mes tard amb
l’ajuntament es va acordar esperar fins el dia 19/05/2014 per què s’estudiaria el tema a
lo que nosaltres vàrem accedir, desprès per les raons que siguin es va endarrerir al
02/06/2014, en aquestes dades se’ns van presentar una sèrie de plànols d’un possible
parc a la zona del Pont de la Ribera però cap cosa en concret.
   

El 26/06/2014, tenia previst venir el director general que finalment va venir el
28/06/2014 amb el que varen tenir una reunió en la que ens assegurava que abans del
Nadal del 2014 ens donaria noticies sobre el finançament per poder construir el Parc
nou.
A la vista que ningú ens ha informat de res tal i com s’havia acordat, el 12/01/2015
vàrem tenir una reunió en la que varen assistir els següents bombers actius i aspirant.
Es va acordar per unanimitat que a partir del dia 13/01/2015, els membres del Cos de
Bombers d’Alp, no farien cap més sortida a cap sinistre fins a tenir la certesa
constatable i el compromís seriós de que la construcció o millora del Parc de
Bombers sigui una realitat.
La Direcció General va considerar, també, el canvi de l’actual tot terreny Pathfinder
que teníem adjudicat per una Renault Kangoo, vehicle que considerem que no es
adient per la zona de muntanya en la que estem ubicats.
Desprès de la reunió ja es va comunicar per telèfon la decisió presa tant al Control
Central de Manresa com als Parcs de Bombers Voluntaris de Puigcerdà, Bellver i
Llívia.

Avui mitjançant aquesta carta comuniquem formalment la nostra decisió als
Ajuntaments de Cerdanya i Consell Comarcal.
No cal dir que aquesta decisió l’hem presa molt a contra cor però en vista de la
situació, no ens ha quedat altre remei.

Alp, 16 de gener de 2015"

Esperem demà Dijous 22 de Gener a les 20 h. ser quants més millor a donar el nostre suport als Bombers Voluntaris d'Alp.

dimarts, 9 de desembre del 2014

COM ENS AGRADA VIURE AQUÍ!!!

Avui és aquell dia de principi de temporada que tan ens agrada als 4.
És veritat que el dissabte va fer una enfarinadeta però avui ens hem llevat i estava tot blanc i  seguia nevant. Primer dia que el Gil i l'Erola es posen els "descansos", els guants i gorro i fem les fotos quan van a buscar l'autocar.
Com ens agrada viure aquí!!!!


dimarts, 7 d’octubre del 2014

VA DE BOLETS!!!


Aquest passat cap setmana del 4 d'Octubre, hem realitzat el primer curs sobre el món dels bolets i la seva cuina de Xalet-Refugi U.E.C.
A partir de les 10 del matí van començar a arribar els cursetistes que van voler anar a caçar bolets per la Molina i diferents grupets de persones van sortir del Refugi seguint algunes indicacions nostres de possibles llocs a on hi podien trobar collita.
Qui va voler va anar a altres zones de la Cerdanya a recollir i van començar a venir cap el refugi a les 16:00 que era l'hora de trobada per ensenyar tots els cistell que havíem collit.
 
Tot seguit a la sala de dalt de tot va començar la classificació per part del Sr. Belisari González, que havia dit que no només es recollissin els bolets bons o coneguts sinó totes les espècies que es trobessin.
Els vam anar separant i el Sr. Belisari va anar explicant i classificant els comestibles i els no comestibles. Com que aquest any és excepcional vam aconseguir classificar 54 espècies diferents.
Després el Belisari va fer diferents explicacions sobre altres bolets que havia portat ell, un en concret era el bolet "pipa" un bolet d'origen xinés.

Cap a les 21:00 vam fer el sopar-tast de diferents receptes de bolets.
Els comensals van poder tastar una crema de ceps per començar, i tot seguit els rovellons a la planxa amb una mica de picada i els ceps també a la planxa només salpebrats. Després la pasta amb gambetes i camagrocs, el remenat de rossinyols i botifarra de perol i per acabar el conill amb bolets (llengua de bou, trompeta de la mort, rovellons,...)
Tots els participants rebran per mail totes les receptes que van poder tastar. 
Esperem que l'any que ve siguem molts més, i que l'excepcional temporada de bolets d'aquest any es repeteixi!
Laura i Marçal









dimarts, 23 de setembre del 2014

CURS DE BOLETS I LA SEVA CUINA


Els dies 4 i 5 d'Octubre organitzem al Xalet una jornada destinada a conèixer l'apassionant món dels bolets i la seva cuina.
La xerrada formativa anirà a càrrec d'en Belisari González, Soci Fundador de la Societat Catalana de Micologia i els plats seran cuinats per l'equip del Xalet U.E.C.

PROGRAMA DISSABTE DIA 4:
Trobada al Xalet-Refugi U.E.C a les 10:00 del matí per decidir on anar a fer la recolecció (cadascú a on vulgui).
Segons els consells d'en Belisari Gonzàlez, demanem als participants que durant la jordana del dissabte al matí el dediquin a recollir bolets allà a on sigui, amb la intenció de classificar-los a la tarda.
És important que es recolectin tots els tipus de bolets que es trobin, tan coneguts com no i comestibles com no.

Cap a les 16 hores rebuda dels participants al Xalet per a poder classificar tota la collita i a partir de les 17:00 h. exposició de tots els bolets que s'hagin trobat durant la jornada per part dels participants.

Classificació d'aquests i explicació tècnica a càrrec del professor Sr. Belisari González.

A part de la classificació amb les pertinents explicacions hi haurà una Xerrada sobre el bolet anomenat "Pipa" o "Paella" bolet medicinal descobert a la Xina que és preventiu i curatiu del càncer.

A partir de les 20:30 sopar al Xalet amb plats i receptes de la cuina del món dels bolets.
S'entregarà a tots els participants un recull de les receptes i dels plats cuinats a base de bolets per sopar i s'explicaran les diferents receptes a qui vulgui.

Per a tots aquells que es quedin fins diumenge, després d'esmorzar poden tornar a aprofitar per recollir totes aquelles espècies comestibles i marxar carregats cap a casa.

Molt important: no ingeriu cap bolet fins a fer-ne el reconeixement al Xalet i feu-ho amb la màxima cura i respecte al entorn.

Preus:
-  42 € (el preu inclou curs + sopar + dormir + esmorzar)
-  23 € (el preu inclou curs + sopar)
-  35 € (el preu inclou curs + sopar + dormir + esmorzar per a socis U.E.C.)


Podeu fer les reserves al telèfon  972 14 51 07  /   646 74 46 69
O al mai info@xaletuec.com



dimarts, 8 de juliol del 2014

SUPORT DE L'ESCOLA D'ALP

La revista l'Isard és la que cada any a final de curs edita l'escola Bac de Cerdanya d'Alp. Aquest any ja ha estat l'Isard nª34 que s'ha editat. I la Direcció de l'escola ha fet un dels articles explicant la problemàtica dels nens de La Molina i Masella i la preocupació que també hi ha dins la Comunitat Educativa d'Alp per aquesta qüestió.
Aquí transcrivim l'article perque potser només amb la fotografia no es llegeix bé.

REVISTA ISARD

PROBLEMÀTICA ESCOLAR DE LA MOLINA I MASELLA

La situació que crèiem tenir resolta des del 18 de juny del 2003 ens ha tornat a visitar.
El Consell Comarcal de la Cerdanya, seguint les indicacions de la Direcció General d'Atenció a la familia i Comunitat Educativa, ens comunica que l'alumnat que viu a La Molina i Masella no gaudirà de la gratuïtat del servei de menjador escolar ni de transport, que fins ara tenien.
Aquest tema, durant el curs 97-98, ja es va lluitar i no va ser fàcil que el Parlament de Catalunya dictes una resolució, sobre aquest servei, que finalment instava el Govern a facilitar els serveis als infants que viuen en aquests nuclis.
L'escola té un sentiment d'intranquilitat i preocupació, ja que en el moment actual el nombre de nens/es afectats estan al voltant de la trentena.
Lamentem que, darrera la justificació de la crisi econòmica que estem patint, s'hagin de dur a terme mesures tan injustes com aquesta ja que, si això s'acaba duent a la pràctica, ja no es podrà dir que al nostre país l'escolaritat és gratuïta per tothom ja que molts dels nostres alumnes hauran de pagar transport diari per poder venir a l'escola.
Si a això li sumem que nens i nenes que viuen a 2 o 3 km. tindran la gratuïtat total d'aquests serveis i altres que viuen a 8, 10 i fins a 12 km. s'ho hauran de pagar només perquè des d'uns despatxos un dia es va redactar una llei que deia que només tens dret a aquesta gratuïtat si no tens escola al teu municipi... el resultat obtingut és una situació molt injusta i que no tracta per igual totes les famílies de l'escola ni té en compte les seves necessitats territorials.
A banda d'això també volem manifestar, com equip docent, el nostre malestar quan, a part d'això, ens adonem que per altres coses si que hi ha diners i es podria discutir molt si són tan necessàries com el fet d'anar a escola cada dia. Nosaltres som molt conscients que aquest fet pot suposar una davallada en el nombre de nens a l'escola si les famílies afectades troben altres alternatives per resoldre el seu problema assumint que aquestes poden ser no venir a la nostra escola el curs vinent.
Des de la Direcció del centre hem cregut oportú dedicar unes línies a aquesta mala notícia que, encara no sabem com quedarà de cara al curs vinent, ens preocupa i així ho volem fer saber a la resta de la Comunitat Educativa.

                                                                                                             La Direcció




Moltes gràcies pel vostre suport.

Famílies de La Molina i Masella


dimarts, 24 de juny del 2014

TOT IGUAL

El dijous 19 de Juny de 2014 i penúltim dia de curs escolar vam fer la marxa reivindicativa des del Barri de l'Estació de La Molina fins a l'Escola Bac de Cerdanya d'Alp. Nens, la majoria de 3 a 5 anys, pares i amics vam caminar quasi dues hores per la carretera general per arribar fins l'escola a on van els nostres fills.
La marxa era per demostrar que els nens de la Molina no poden anar caminant a l'escola ja que estem a més de 8km. d'aquesta.
Ens queixàvem del fet que tot i viure tant lluny s'ens han tret les ajudes de transport i menjador pel curs vinent. Per això demanem que si no podem tornar a aconseguir aquestes ajudes, perquè la llei està mal feta, que es reobri l'escola que existia en la Molina ja que són molts els nens afectats. D'aquesta manera els nens podrien anar la majoria caminant a l'escola i a dinar a casa.

Vam tenir força ressò mediàtic tenint en compte que ho vam decidir 5 dies abans perquè en la reunió amb l'Ajuntament vam veure que de moment no avançàvem en el tema.

Gràcies a Mossos d'Esquadra per fer el seguiment i donar pas alternatiu als cotxes per l'altra carril.
I gràcies també a el professorat i direcció de l'Escola Bac de Cerdanya que quan vam arribar a Alp van sortir a rèbren's i ens van preparar l'equip de megafonia per a poder llegir la nota de premsa.


A dia d'avui la situació està estancada. Se'ns diu que s'han anat a trucar moltes portes però de moment cap solució, només veiem com a possibilitat que es solucioni el tema del transport.

Per part del Departament a part de comentar-nos que el ressò mediàtic no ens ajuda (ho sentim però no hi estem d'acord amb aquesta afirmació), s'ens ha comentat que reobrir l'escola pel Setembre és massa just i no entrem dins els terminis. Clar que tots sabem que això de terminis depèn de les ganes i de les presses de les coses perquè han pogut fer una llei per a coronar un rei en 15 dies. Si a nosaltres ens haguessin avisat abans de la situació abans hauriem fet els tràmits per a sol.licitar l'escola. Si ells amb 2 mesos no poden reobrir una escola, nosaltres en 2 mesos no podem disposar de 300 € cada mes durant 9 mesos seguits per a fer front a aquesta despesa, que ens ho haguessin avisat abans.

A part, volem explicar que a dia d'avui encara no tenim per escrit ni per part del Consell Comarcal, ni per part del Departament d'Ensenyament que se'ns treuen aquestes beques, tot ha estat informat o per telèfon o en reunions.
I sense un document per escrit els advocats ens diuen que no podem moure cap recurs, ni res. Ja fa més de 15 dies que vam demanar-ho mitjançant instància a Consell Comarcal i de moment res de res. No volem pensar malament però hi ha alguna cosa que fa pudor. Igualment fa més de 10 dies que esperem de Serveis Territorials de Girona els papers per a la sol-licitut de reobrir l'escola però tampoc ens han arribat, així és fàcil dir després que no entrem en els terminis.






dimecres, 18 de juny del 2014

CAMINANT PELS NOSTRES DRETS

Demà dia 19 de Juny de 2014 i a 2 dies d'acabar el curs escolar farem visible la nostra reivindicació.
Entenem que la situació actual és la que és, que tothom ha de fer esforços.
Però no entenem de cap de les maneres, que s'hagi de retallar traient les beques menjador i transport dels nens i nenes de pobles com La Molina.
Just a un poble on s'ha proposat fer una mega despesa com la d'unes olimpíades, just el dia que renovaran el contracte dels reietons de torn, just a una comarca on paguem un peatge d'entrada abusiu... no hi havia cap altre lloc d'on treure dinerets?
o es que algú vol que La Molina, i pobles similars quedin absolutament despoblats? com a pobles fantasma? va home , va!!!!

BAIXAREM CAMINANT DES DEL BARRI DE L'ESTACIÓ DE LA MOLINA FINS A L'ESCOLA BAC DE CERDANYA. A veure si queda demostrat que els alumnes de la Molina estan entre 8 i 12 km. I que volem una escola en el nostre poble o sinó que s'ens segueixi donant les beques com fins ara per a que els nostres nens estiguin en igualtat de condicions que els altres.

Tothom qui ens hi vulgui acompanyar hi està convidat. Sortirem ben puntuals del barri de l'estació direcció Alp per un carril de la carretera amb acompanyament dels Mossos d'Esquadra. No sabem a quina velocitat podrem anar perquè la majoria de nens que venen són de P-3,P-4 i P-5. Calculem estar unes dues hores i si podem una mica menys en completar tot el recorregut. En arribar a l'escola es llegirà la nota de premsa i hi haurà esmorzarper a tothom que ens hagi acompanyat un tram.

Aconsellem portar armilla reflectant i algun estri per fer soroll.