diumenge, 14 d’octubre del 2012

Curs de Socorrisme i medicina de muntanya.

Un any més des del Xalet de la UEC ens hem encarregat de l'habituallament i dinar de cloenda del Curs de Socorrisme i medicina de muntanya que organitza l'hospital de Puigcerdà.
Un orgull i un gust per nosaltres poder col.laborar en aquest curs de prestigi internacional, sempre n'aprenem alguna cosa que mai se sap si ens pot ser útil.
Tornarem a veure alguns del alumnnes a principis de Març, quan assistiran al bloc d 'hivern, on tractaran tècniques directament lligades amb l'alta muntanya hivernal.






divendres, 10 d’agost del 2012

Estany de La Font Viva


Avui us recomanem una excursió familiar per la qual us haureu de desplaçar fins el bonic poble de Porta , la Catalunya Nord.
Deixarem el vehicle al segon parking del Llac de Passet on seguirem per la pista que veniem fins al final d'aquesta. A partir d'aquí seguirem el sender que surt darrera de una petita central elèctrica.

Hi ha dos opcions més per pujar fins l'estany de la Font Viva però aquest camí és el més planer i més ombrívol. Entre boscos i prats puja suaument fins l'estany.  Com que l'expedició d'avui és de 8 nens i 4 mames triguem un parell d'horetes en arribar (el cartell en marca només una d'hora). Aquí podrem gaudir d'un llac típic d'alta muntanya on posar-hi els peus serà una opció irresistible.
Per tornar vam optar per baixar pel sender, que desde el desaigüe del llac baixa molt més directe fins el vehicle, i triguem poc més d'una hora en la tornada.
Com que la temperatura és de massa calor i tot, una horeta més aprofiten per banyar-se en el Llac d'abaix, el de Passet.
Per adults podem allargar l'excursió fins el Llac de Llanós, impressionant per la seva magnitud, i els més agoserats  podran acostar-se fins al cim del Carlit, gaudint d'unes vistes inmillorables de La Cerdanya i de tots els estanys de la Zona de les Bulloses.






Avui volem felicitar a l'Eloi, la Heidi, l'Uli, l'Erola, el Gil, la Queralt, el Roc i l'Edi (excursionistes de 3 a 7 anys) que s'han comportat com uns auténtics muntanyencs.

dilluns, 2 de juliol del 2012

Parc Animalier dels Angles

La setmana passada vam anar a visitar el parc Animalier dels Angles.
Hi vàrem anar amb la canalla i ens ho vam passar d'allò més bé.
Tan nens com pares vàrem gaudir veient fauna de muntanya: senglars, muflons, isards, cèrvols, llops i fins i tot dos óssos bruns.
Hi ha varis recintes on  els visitants poden accedir directament dins el tancat dels animals, i observar-los sense que cap tanca els separi.
Malgrat estar en recintes tancats, aquests disposen de molt espai , arbres i aigua corrent en totes les gàbies. 
De sempre m'ha fet una mica de recança visitar zoològis i similars, pel fet de tenir animals tancats, però en aquest, com d'altres, els animals viuen en un entorn privilegiat on és reprodueix a la perfecció el seu hàbitat natural.

Dins del parc hi ha varis llocs preparats per que els visitans facin un "pique nique" tot envoltats d'animals.





Molt recomanable per conèixer la fauna pirinenca i així estimar-la i protegir-la.

Per anar-hi des de Cerdanya, ens haurem de dirigir fins a Montlluís i d'aquí direcció els Angles, on els cartells indicatius ens conduiran fins l'entrada del parc.

Visita totalment recomanable, per passar-hi un dia en família.

http://www.lesangles.com/ca/la-tribu/altres-activitats/parc-danimals

dijous, 28 de juny del 2012

Pujada a Costa Rasa









L excursió d avui ens permetrà conèixer els diferents tipus de paisatge i vegetació de la Vall de La Molina, que amb el canvi d 'alçada canvia constantment
 Us ressenyem una excursió amb desnivell important. Però amb la recompensa d'arribar a Costa Rasa on gaudirem d unes vistes inmillorables de La Molina i la Cerdanya en general, a més podrem passejar per les pistes de la Molina sense el bullici que l activitat hivernal comporta.

La pujada la farem per una pista envoltada de prats on el sol ens apretarà si el dia és clar, en canvi la baixada la farem per una zona més obaga i l' acabarem pels boscos de la part baixa de la Molina, on podrem remullar nos en algun del torrents que creuarem.

Nosaltres vam tenir la sort de fer la volta acompanyats de una autèntica camiona de l'esquí de muntanya, cerdana de naixement, Gemma Arró, encara ens fan mal les cames.
Per molts anys gemma, ens puguis apretar els cargols!

En total 15 km i 1500 metres de desnivell acomulat.

Us recordem que per seguir el track de l 'enllaç heu de descarregar vos l 'aplicació per Apple  Every Trail

dilluns, 25 de juny del 2012

Font dels Ocells

Avui us preenetem una volta de 12 km i 800 metres de desnivell, apte per ferla xino-xano, o per que els més matxaques la facin a tope.
Sortida i arribada al Xalet
Majoritàriament per ombra i amb fon i taules a meitat del recorregut.
Us recordem que per seguir l itinerari us haureu de descarregar l aplicació per appel Every Trail

Ens veiem per la munntanya!
 http://t.co/keIorlQz.

dilluns, 11 de juny del 2012

La Qüestió és destruir-se!

Sensacional cap de setmana , ple d'emocions  amb la companyia d'aficionats a gaudir del seu esport, ja siugi la bicicleta de muntanya o el córrer , això si com més quilòmetres i hores millor.


Això deuen pensar tant els corredors de la Gran Volta a la Cerdanya Ultrafons ( 180 km a peu) o els de la TransCatalunya de Probike  uns 200 km en BTT)


El divendres començàvem fent l'avituallament dels corredors de la GVCUF, passaven per davant de casa i vam donar-los tot el suport que vam poder.
Dissabte vam fer l'allotjament , sopar i esmorzar ( a les 4 AM, he! he !) als bikers de la TransCatalunya, cames depilades i olor a reflex van ambientar el sopar.


En els dos casos, el somriure per sota el nas al passar els corredors , donava sentit al lema de la Volta a la Cerdanya  " More km, more fun!!!!!!!"
Sempre es diu que l'important a l'esport es participar, de vegades no és veritat.
Però en aquests casos és més cert que mai, el nostre reconeixement dels primers fins els últims de cada una de les probes, però sobretot a en PACO, corredor de 74 anys que va acabar la Volta a la Cerdanya, la nostra més sincera admiració, fa gran la dita de voler és poder!!!















I pel proper diumenge 17 de juny ja estan preparant la mítica cursa de bicicleta de carretera de Les Tres Nacions.


Marçal i Laura


dilluns, 21 de maig del 2012

Passejada fins a Paborde

Avui us passem un track d'una passejadeta circular amb sortida i arribada al Xalet.
Anirem pels prats propers al barri de l'estació fins arribar al Dolmen de Paborde, lloc des d'on gaudirem d´unes molt bones vistes de tota la Vall de la Molina.
A partir d'aquí anirem a buscar la via del tren  des d'on la seguirem
fins arribar a la carretera, i d'aquí un altre cop al  Xalet.
En total una horeta xino-xano i 3,6 km de recorregut.

 http://t.co/Tp8DC92L.